new

Monday, January 28, 2013

Merisik

Lama tidak berada disini.. tempat dimana mira sering meluahkan apa yang dirasa, berkongsi cerita suka dan duka.. bukan tujuan untuk meraih populariti atau simpati orang lain tapi untuk kepuasan diri sendiri bercerita di alam maya yang mira sendiri tidak tahu siapa pembaca blog ini.. untuk berkongsi cerita pada teman mahupun rakan-rakan mungkin agak kekok dan tidak selesa, jadi disinila mira berkongsi dah meluahkan cerita.. semata-mata untuk menenangkan diri..

Cukup la intro yang merepek tapi tulus dari hati.. Kembalinya mira disini menunjukkan yang mira kebosanan.. Ya, bosan.. Mama sibuk berbincang dengan abah tentang pertunangan andak tidak lama lagi, mula merancang macam-macam.. Abang sibuk dengan isteri tercinta yang telah mengandung 3 bulan, pastinya ditatang bagai minyak yang penuh, dan mira?? seorang diri dirumah ditemani kucing-kucing yang banyak ni.. Tak menjadi masalah untuk mira begini, mira tetap akan menyibuk mengendeng dekat mama.. menyibuk, menyampuk.. 

22 Januari 2013 yang lepas, mira, mama, abah dan andak pergi ke Pantai Remis untuk merisik.. Merisik untuk andak, abang mira yang keempat dan terakhir yang belum kahwin.. semuanya baik saja, tapi adala yang kurang serba serbi tapi tak mengapa, kami pun tidak menjangkakan yang lebih.. Alhamdulillah selamat merisik dan bulan 3 nanti akan bertunang pula.. Harap semuanya berjalan lancar.. Gembira tengok abang-abang dah ada pasangan hidup.. Lepas andak, mira pulak.. Haih... risaunya...
Sekarang tengah sibuk buat hantaran untuk andak, mama yang paling kalut.. semua dia nak sediakan awal-awal.. mira jugak la yang kena tolong.. tapi takpe mira memang minat untuk buat hantaran dan menghias.. kalau sampai masa mira bertunang nanti, mira nak buat sendiri hantaran untuk orang tersayang.. sweet tak kita?? Hahaha.. angan-angan je tu.. Insyallah kalau ada jodoh nanti dengan sapa-sapa.. Doakan semuanya baik-baik saja untuk majlis pertunangan andak nanti dan doakan jugak mira cepat-cepat kahwin..:D


1 comment:

Idham Mahdi said...

Welcome back, blogging my dear.. :) InsyaAllah utk cepat2 kahwin tu..huhu...