new

Sunday, April 17, 2011

Murahnya airmata...

Again...
bila nak final je mesti something will happen
yang akan menguji semangat aku untuk belajar...
sangat-sangat berat dugaan ini...
walau apapun aku tetap kena laluinya...
sangat sedih malam tadi dan entah kali ke berapanya
untuk bulan ini, airmata aku menitis lagi...
murah sungguh airmata aku ni sehinggakan 
selalu saja menitis...

Mama...
I need you now...
Seronok dapat dengar suara mama semalam...
suara mama hepi je...
Yela, nak dapat menantu baru kan...
Tapi anak mama ni sedih...
Tapi anak mama ni tak bagitau mama die sebab
taknak mama ikut sedih...
Mama...kakak tahu yang kakak bukan 
anak yang baik dalam family..
bukan anak yang pandai...
kakak tak mampu jadi cam yop dapat belajar 
kat luar negara..
Kakak tak layak ke untuk gembira???
Tak layak kah untuk semua orang...
Tak layak untuk berkawan dengan orang yang baik??

Mama...
Kakak try berubah total...
Mungkin masih belum mampu...
Sikit-sikit kakak cuba...
Alhamdulillah ade yang membantu tapi
kakak taktahu sampai bila akan dibantu...
sebab die dah lain mama...dah tak macam dulu...
Kakak taktahu kenapa...
Kakak takut gurauan kita kat rumah tak jadi 
kenyataan...
Kalau betol itu yang terjadi, kakak minta maaf,
kakak tahu itu impian mama...mama jarang buat silap
kalau itu keputusan mama...
Mama kakak minta maaf sekiranya kakak tak dapat 
pertahankan apa yang kakak dah usahakan selama ini...
Minta maaf sangat-sangat mama...

My eyes dah bengkak sebab kul 3 ke 4 pagi
tak henti-henti nangis...
berat sangat mata ni nak bukak...
kepala pun pening je sebab banyak sangat nangis...
nak study HR ni tah macam mana...
I just hope that HR punya result tak teruk...
It's all my fault, bukan orang lain...
I am sorry for everything...
I am nothing...totally rubbish...
Do ignore me...

4 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum wrbh..

Harapan saya, awk membaca komen saya ini...
bukan untuk pinta simpati, tetapi sekadar luahan hati...
saya tahu, saya tidak layak untuk diberi simpati dan juga pelbagai lagi peluang itu, sebab dah banyak saya dapat, cuma saya ini yang tidak menghargainya. Betapa bodohnya saya sehingga baru dapat melihatnya kini...

Saya tahu saya melakukan kesilapan yang besar pagi tadi...
saya melukakan hati org yang mmg menyayangi saya..hanya kerana masalah yang bukan disebabkan tentang kita...
saya rasa cukup bodoh mencampur adukkan masalah peribadi dengan kerja....sungguh x dapat dimaafkan...

saya akui, saya cukup ego pagai tadi..konon-kononnya saya ni x bersalah...tapi saya silap, sayalah orang yang patut dipersalahkan.
mak saya adalah orang pertama dapat menghidu masalah kita agaknya...
ntah apa dia boleh tergerak tanya tentang hubungan kita di KLIA pagi tadi...
tapi saya menipu dia...kata semuanya ok...
sebenarnya saya terasa menipu diri sendiri dan terasa disindirkan...

mungkin Allah telah tunjuk sejauh mana pentingnya awk pada saya...
sepanjang perjalanan saya pulang dari KLIA, saya terfikir ttg kebaikan awk..
saya akui, awk banyak membina siapa saya sekarang..

awk adalah inspirasi saya untuk berjaya dapat dekan setiap sem..
awk adalah teras penyokong kerjaya saya..
awk org paling banyak dengar masalah saya, siap boleh kena marah lagi bukan sebab masalah saya...
dan awklah org yang memiliki separuh daripada jiwa saya sekarang...
dan sekarang, kebodohan saya itulah yang menyebabkan semua itu hampir musnah, bagai retak menanti belah...

saya x menghargai awk seadanya..itu silap saya...saya akuinya..
saya terlalu taksub dengan tembok ego saya...itulah kebangangan saya,....
saya sedar kini, semangat saya hanyalah senipis kulit bawang sahaja, kerana dahulu cengkerang yang menutup kulit bawang itu adalah awk...

awk,
saya tahu bukan mudah nak minta maaf dgn awk...
sbb awk dah banyak memaafkan saya...
saya ingin sekali lagi memohon maaf..
sebab saya tahu, saya bersalah terhadap awk selama ni...
saya tak jaga awk betul2...
mcm mula-mula dahulu...
saya akui sayalah yang berubah...
seandainya masih ada peluang untuk saya...
saya nak tebus kembali kesilapan ini..
saya nak jaga wak betul2...dan pastikan awk x kata air mata awk murah lagi...

maafkan saya...dari hujung rambut ke hujung ibu jari kaki..
-idham-

miera azzudin said...

Always have a chance for you...
Coz i do love you...
(^.^)

ijat said...

nice to c u guys get along so well..
i do envy u guys...
:)

miera azzudin said...

thanks ijat..:)