new

Saturday, April 16, 2011

My lovely dot dot dot



Gambar kat atas ni la kucing kesayangan aku...
Rindu tol kat die coz dah lama tak balik umah kat teluk intan tu..
Asyik memerap je kat penang ni atas tuntutan study...
Tapi takpela...dah nak final dah..next month aku balik..huhu
Tiket pun dah beli dah tinggal nak study then jawab final pastu balik..
Tak sabar nak balik tapi takut nak final..
Paper first sakli dah la subject paling susah bagi aku...
Aku baca berulang kali baru la aku nak paham..
Kalau paham pun mesti salah selalunya...memang pening belajar 
subjek tu..HUMAN RESOURCE..
Susah ke or tak suka ke aku tetap kena jawab paper tu and kena
jugak dapat high mark coz aku taknak repeat and aku taknak 
sebab paper tu aku punya pointer drop...so need to study more...

Dah..dah..lupakan sebentar pasal final...
Aku nak cita pasal kucing aku ni...
Aku panggil die si kecik...sebab dulu die kucing yang paling kecik
skali kat umah tapi sekarang die dah membesar dan hampir sama
besar ngan abg die..huhu
Kucing kat umah aku cuma ade 4 ekor je dulu...
Abang kepada kucing aku yang kat atas ni baru2 ni die hilang
tah kemana so tinggalla si kecik, abg si kecik no 2 ngan mak die...
Haritu masa aku berpeluang balik ke teluk intan,aku terkejut
bila bilangan kucing kat umah aku dah bertambah..
Mak kucing tu dah beranak..ade 2 ekor anak yang comel...huhu
suka betol bila ade pertambahan kucing..coz nnti tikus xde..huhu

Si kecik ni sangat la hyperactivenye..
Die suka tidor kat atas katil abang aku..aku pun taktau kenapa...
mungkin sebab die betina so die nak tido bilik teruna...haha
Bilik aku die jarang nak tido..klu ade pun die akan tido 
waktu pagi...sebab aku belum bangun tido pagi2 so die 
takde teman nak main die pun tido skali..haha
Biasanye mak aku akan siang ikan pagi2 tok masak makanan tengahari..
so si kecik ni mesti mengendeng dekat mak aku nak ikan..
kalau mak aku lambat bagi makan kat die, confirm die gigit kaki mak aku..
garang kucing ni...kadang-kadang die gila sikit...
Habis semua benda die nak jatuhkan...
kadang-kadang dok gigit orang tak tentu pasal..
tapi sebab perangai die camtu la ktorang sayang die...
kitorang suka tengok die gila-gila camtu..huhu


gambar kat atas ni aku tangkap mase die tengah mengendap
apa tah...tak silap aku die nak tangkap cicak..huhu
die memang suka menangkap binatang tok main...
bukan die nak makan pun binatang yang die tangkap tu...
kadang-kadang die main ngan katak...
sian katak tu kena tampar je ngan si kecik...

p/s: miss u la si kecik...



No comments: