new

Thursday, April 7, 2011

I am in Japan..(^.^)

Wah..terasa lama tak update blog ni akibat
kesibukan yang melampau..terlampau banyak
assignment and test..prepare untuk presentation dan
sebagainya...exam pun dah dekat..lagi la rase
cam malas je nak update blog pas ni..
Tapi bukan ade orang nak bace pun blog aku ni..haha

Ok la..aku nak cita sikit kenapa aku cam agak busy
sampai tak ade mase langsung nak update blog ni..
2 mggu lepas aku gi langkawi..
minggu lepas plak pergi ke Bukit tinggi..
Jalan je kerjenya aku ni..nama pun budak tourism kan..haha

So mggu lepas aku and housemate gi la join
trip ke bukit tinggi..actually pergi bukit tinggi tu hari ahad je..
Hari jumaat and sabtu pergi tempat lain..
Destinasi pertama kami ialah Kampung Kuantan di selangor..
Yang popular dengan kelip-kelip tu..So kami ambil
peluang untuk melihat kecantikan kelip-kelip yang banyak itu..
Kat situ antara tempat yang paling banyak kelip-kelip selain
dari kat brazil..so berbangga jugak la dapat tengok..
Ade orang yang sangat rapat dengan aku bagitau yang
ade orang jepun sanggup bayar beratus untuk tengok
kelip-kelip tu yang ada kat kg. kuantan 2..huhu

Lepas kitorang tengok kelip-kelip, kitorang ke pantai remis..
Sambut befday izyan kat situ..surprise la kiranya..
Then kitorang check in apartment.. ape tah namenya..
Aku taktau..tapi bestla..macam rumah ade dua bilik..
permandangan pun menarik..nampak laut..huhu

Keesokkan paginye kitorang pergi bukit malawati
berjalan-jalan kat situ plak.. seronok tengok monyet-monyet
yang banyak..haha..scary pun ada..
Pastu gi makan dekat warung ibu..makan nasi ambeng..
sedap gak la nasi dia..patutla famous tempat tu..
lepas makan kitorang bertolak ke KLCC..
Tempat yang aku sangatla excitednya nak pergi..
tujuan asal aku ikut trip tu sebab nak gi KLCC..
Bukan sebab aku tak pernah pergi, banyak kali dah aku pergi situ..
Actually ade sebab lain..hehehe..Biarla rahsia..haha
Supposely pergi sana nak masuk petrosains..
Tapi aku tak masuk, sebab gi jumpa someone special..:)
Takleh nak cita kat sini apa yang aku wat kat sana..
Tapi sangat best and happy..:)

Then malam plak kitorang check in dekat De Art hotel..
Sangat cantik kot hotel die..best sangat2..
Pas check in kitorang pergi I-City..
Bestla..cantik tempat die yang dipenuhi lampu dan manusia..
Ramai gila orang kat situ..
Sempat gak kitorang karok kat sana sebab bosan punya pasal
pusing-pusing kat situ..karok yang aku rase paling kelakar yang pernah
aku join..haha..hanya aku dan mereka-mereka yang terlibat
je tahu apa yang terjadi..haha...

The next day which is hari ahad barula bertolak ke Bukit Tinggi..
Best kot pergi situ..sangat puas hati..rasa macam nak ada
kat situ lama-lama..tapi masa tak mengizinkan..
paling enjoy bila ade kat japanese village..
rase cam ade kat jepun..sempat pakai kimono tau..huhu
So enjoyla gambar-gambar yang ada..
Tak larat nak letak semua..huhu


masa berehat setelah jauh mendaki tok smpai japanese village..huhu


akhirnya berjaya sampai ke puncak..huhu




ade cam jepun x???hahaha



warga jepun..hahaha


credits to Ain coz amik gambar ni..haha


poyo minah ni..abaikan je..



Air mineral kat bukit tinggi sangat mahal..RM3 1 botol..
air 100plus plak harga die RM6 1 tin..huhu..gle betol..






2 comments:

Unknown said...

Bukan jepun la mak cik...
korea la...:P
(hahaha, kantoi sapa yg bagitau)

miera azzudin said...

Haha..jepun la..name pun japanese village..huhu