new

Friday, June 29, 2012

Penyakit lama menyerang

Bila penyakit ni datang balik, aku dapat rasa kurangnya berat badan aku daripada biasa.. Aku tak tau la apa penyebab sakit aku ni.. Every month mesti jadi punya.. Takde selera nak makan, kalau paksa makan, mesti muntah-muntah.. Sedih betul hidup aku ni... Azam nak tambah berat badan hanya mimpi..haha.. Kalau pagi-pagi mesti muntah.. Dah macam orang mengandung pulaknya.. Mengada betul aku ni..

Bila masa-masa sakit macam ni, mama la orang paling risau.. suruh gi hospital buat check up.. Tapi bila gi check, doktor cakap takde pape pun.. Dia kata aku stress..haha.. Stress?? Mungkin la kot.. Dengan macam-macam hal jadi serentak.. Orang yang kita percaya dan sayang mengkhianati kita memang buat aku stress.. Tapi takpe la.. Tuhan tu bagi ujian dekat aku.. Semua ujian ni buat aku makin ingat dekat Dia.. Alhamdulillah..

Aku hanya boleh berdua aku mampu lalui dugaan ni dengan baik..Amin.. Aku selalu cakap aku kuat.. So ni la nak buktikan aku ni kuat ke tak.. But yeay.. Aku kuat kot, kalau tak takkan aku boleh la act like nothing happen to others.. Bukan nak lari dari masalah, tapi cuma aku taknak orang tahu je.. Biar aku selesaikan dan hadapi sendiri.. Kalau rasa tak mampu baru aku share dengan orang-orang yang aku percaya..

Lately aku tak lena tidur.. Gila betul la.. Memang betul-betul stress ke apa aku ni?? Rasa macam ok je.. Aku tidur 4 jam sehari.. Tidur pukul 2 pagi bangun pukul 6 pagi.. Tapi aku bukan tidur sangat pun.. Selalu terjaga je tengah malam.. Nasib mata tak jadi panda..hahaha.. Aku rasa nanti bila aku sambung belaja balik or aku keje mungkin aku tak macam ni kot.. Busy kadang-kadang mampu buat kita lupa masalah kan... I need that actually.. Membusykan diri..


Sekadar gambar hiasan.. saya dan mama..:D

p/s : berat badan turun 2kg..=_='



No comments: