new

Friday, December 31, 2010

Tamatnya 2010...

Hari merupakan hari terakhir 2010..
Satu tahun yang memperlihatkan kebodohan 
aku yang terlalu banyak...
X tersenarai ape yang telah berlaku selama setahun ini...
Bagi aku, 2010 is my worst year...
Besides 2009..huhu...


Tapi alhamdulillah,
disaat2 akhir ini, 
aku diberi kesempatan untuk berubah...
Berubah tok lebih memahami
dunia ini yang xkn kekal selamanye...
Dan bukan dunia yg patut dikejar tetapi akhirat
itu yg utama...


Beberapa bulan yg lepas...
Aku mendapat satu pengalaman yg sgt
menakutkan...
Aku sendri xtau nk gambarkan...
hanya aku sendri yg tau...
Dan disaat itu, tiada ape yg aku 
fikir kecuali taubat...
Selepas dari pengalaman itu, 
aku sentiasa bermuhasabah dri...
dan aku sentiasa menjadi sgt takut...


Aku tau cara untuk menghilangkan rasa takut
itu tapi aku xkn dapat capai lg setakat ini...
Aku harap, kesedaran aku ini bukan aku
sorg yg alami...
Aku sgt2 bersyukur diberi kesempatan ini...
Alhamdulillah...
aku juga berharap yg ia akan kekal selamenye...


Kadang2 aku terpk jugak...
Knape tahun baru masihi disambut 
begitu gilang gemilang, sedangkan 
tahun baru Islam????
senyap je...
tapi tahun ni, aku memilih tok smbut
tahun baru Islam...
Satu ketenangan dapat aku rasakan...


Semester 4 hampir bermula...
Aku perlu lebih mempersiapkan dri
menghadapi ape jua kemungkinan...
Aku sgt2 bersyukur atas kurniaan Tuhan 
pada aku...
Walaupn tahun ini aku agak teruk
tapi Allah tetap memberi hamba2 Nya nikmat 
yg cukup besar...
Terima kasih....


Apa azam aku tahun ini????
Mestilah mengharapkan segala2nye 
menjadi bertambah baik...
x kira dari sudut ape pn...
InsyaAllah...





No comments: