new

Wednesday, January 25, 2012

I got it!!!!

Alkisah masa cuti Chinese New Year haritu,
Aku dapat 3 hari cuti, hari ahad, isnin and selasa,
Aku balik rumah hari sabtu lepas kerja..
Itupun atas ihsan abang tersayang ambil aku kat Lumut ni..
Aku masuk je dalam kereta tiba-tiba abang aku
tanya kat mana makan best dekat Lumut ni,
sah-sah la aku taktau..haha..aku ajak makan dekat tempat
ikan bakar yang aku selalu pergi tu,
masa aku pergi tu memang ramai orang sampai
aku ngan mak aku kena tunggu nasi sebab dah habis..

Makanan dekat situ best jugak la banyak pilihan,
ada ulam-ulam and sambal belacan..
My mom macam-macam dia ambil..
Seronok tengok dia makan.. aku tak berapa
ada selera nak makan..
Lepas tu terus balik umah..

The next day, aku gi Ipoh dengan family sebab
ada sedara aku kawen dekat sana..
Sampai sana sesat cari dewan tempat kenduri tu..
Atlast jumpa jugak setelah call beberapa orang
yang dok area Ipoh..

Kenduri tu nice, dia buat ala-ala movie filem..
Tema warna purple pink.. cantik juga..
Lepas tunggu pengantin bersanding, aku pujuk-pujuk
abang tersayang pergi Tutti Frutti, lama tak makan
Tutti Frutti tu yang nak jugak sebab kat Ipoh je yang ada
dekat Perak ni.. Last2 dapat juga siap dibelanja sekali..hehe
so dah tak mengidam dah..

After that jalan-jalan survey barang-barang kawen dekat
Jalan Kuala Kangsar.. Boleh tahan la harga dekat situ..
Murah-murah jugak tok sapa-sapa yang nak berjimat..
Habis survey, heading back to Teluk Intan..
Singgah jap minum petang dekat Gulam Rasul,
Tak best la service dekat situ, lambat betol..
Lebih baik DJ restoran dekat Lumut ni..
Cepat je.. Air dekat Gulam tu tak sedap..huhu..

Gambar tak sempat nak amik sebab rushing and penat..
Haha.. Balik-balik je rumah terus baring dekat ruang tamu
tengok television..hehe
Holidays dekat rumah lagi best dari jalan-jalan..

*ps: the main thing dekat sini nak bagitau yang aku dah
       dapat Tutti Frutti..hehehe..

No comments: