new

Saturday, November 1, 2014

Luahan 2/11/2014

Tak siapa tahu apa yang aku rasa dan alami..
Rasa sunyi  walaupun ada orang disekeliling aku..
Tiada siapa hendak bercerita and even bercakap..
Semua sendiri..
Disini la tempat aku mengadu segalanya..
Aku tahu yang tiada siapa lagi membaca blog ini..

Susahnya kehidupan selepas ini..
Masa depan yang masih kelam..
Ikut hati nak duduk di rumah sendiri dengan mama..
Tapi apakan daya bekerja di KL pula..
Walau bersama keluarga abang kandung sendiri,
tapi terasa bagai menumpang keluarga orang yang tidak dikenali..

Tak kuat sebenarnya begini,
tapi aku gagahkan juga untuk beberapa bulan saja..
Aku kuat sekarang hanya sebab aku fikirkan aku masih ada
adik yang akan  turut sama dalam keadaan aku nanti.
Biar aku permudahkan urusan dia sebab aku tahu tiada siapa
dalam family sendiri betul-betul ikhlas nak tolong family sendiri..

Teman istimewa?
Dia pun tidak dapat membantu..
Dia lebih utamakan diri sendiri.
Tak mengapa, tiada jaminan lagi antara aku dan dia akan bersama
di masa depan kelak..
Ya, aku masih sunyi walaupun ada teman istimewa kononnya..

Aku belajar berdikari, aku belajar segalanya sendiri..
Sorang-sorang.. Sebab aku tahu hidup aku tak bertuah
macam kehidupan orang lain..

Dulu aku letakkan segalanya pada kawan-kawan..
Bercerita masalah suka dan duka dengan kawan-kawan rapat..
Tapi akhirnya aku sedar, takkan ada kawan yang benar-benar
akan tolong kita.. Pengalaman dengan kawan-kawan banyak
buat aku sedar dan sampai sekarang aku masih tiada
kawan yang benar-benar teman suka duka aku..

Lepas kawan-kawan tak dapat membantu,
aku letakkan segalanya pada teman istimewa,
tapi akhirnya jadi hal yang sama..
Berapa istimewa pun kita pada dia, tetap dia tak dapat nak
bantu kita sebab semua akan lebihkan diri sendiri..
Tak salahkan sesiapa sebab memang sesiapa pun akan
mengutamakan diri sendiri..
Semua ni buat aku sedar yang aku kena kuat sendiri..
Kena tahan segala kesedihan dan kepayahan..
Selama ni aku hidup senang lenang, now ada dugaan yang melanda..
Aku kena kuat.. In Sya Allah..

Biar orang kata aku kera sumbang sekalipun, buat apa kalau
ada beribu kawan tapi seorang pun takkan tolong kau bila kau susah..
Nak bercerita pun orang tak amik pusing dan beri macam-macam alasan..
kawan hanya untuk suka..
Tapi aku tetap tolong kawan-kawan yang perlukan aku..
Sebab aku taknak jadi seperti mereka..

Aim aku tahun depan untuk cari rumah sewa..
Duduk sendiri..
Lebih baik..
Susah senang sendiri..
Ada pakwe atau tak, tu aku tak peduli..




No comments: