new

Saturday, November 8, 2014

Luahan 8/11/2014

Alhamdulillah..

Allah masih bagi aku peluang untuk menyelesaikan masalah aku satu persatu..
Allah buka ketenangan disebalik kesunyian yang aku lalui..
Allah bagi aku nampak yang setiap yang terjadi ada hikmahnya..
Dan Allah bagi aku untuk jadi lebih tabah dan sentiasa ingat akan Nya..

Jujur aku katakan...

Aku lebih tenang kini.. Dengan keadaan begini..
Aku dapat cara untuk tak bergantung pada sesiapa..
Aku suka begini.. Hidup berdikari..
Sikit lagi masa yang aku perlu untuk lebih bersabar untuk ada kehidupan sendiri..
Aku sedih dengan hidup begini..
Tapi aku perlu kuat selalu..
Syukur aku ada anak-anak buah penghibur hati..

Mama tak tahu keadaan sebenar aku..
Aku tak pernah cerita..
Tak nak dia risau..
Dah la mama tengah serabut dengan masalah dia..
So taknak tambah lagi masalah..
Aku dah cakap dengan mama, apa-apa aku selesaikan sendiri..

Aku rasa makin lama aku kat sini aku boleh jadi
perempuan yang tak ada perasaan.. Sebab apa yang jadi dekat
rumah ni aku buat tak tahu je.. Feelingless..

Kadang-kadang aku fikir, manusia ni memang depan
mak bapak je semuanya baik..
Bila sendiri, jauh dari diorang semua lain..
Kesian mak and abah hanya tahu lakonan orang je..
Kesian diorang dilupakan..
Aku harap aku bukan tergolong dalam golongan orang yang begitu..

Jadi pelakon pun dah hebat dah aku ni..
Biarlah apa yang jadi..
Untung orang yang ada family yang baik..
Aku tetap bersyukur walaupun begini keadaan family aku..

Aku tahu jugak mak and abah dah taknak jaga aku dah..
Yela, dah berapa lama menghabiskan duit diorang..
Mama pun pernah cakap, cepat-cepat kawen  senang mak,
lepas tanggungjawab mak and abah..
Sometimes aku rasa sedih dengan statement mak,
tapi aku faham niat dia..
But I told my mom, even akak tak kawen pun,
akak boleh hidup sendiri,,
In Sya Allah..

Ikut hati, nak sewa rumah.. Nak dok sorang-sorang..
Tapi tak mampu..
Gaji pun ciput..
Hope things gonna be more better..


No comments: