new

Sunday, October 17, 2010

Perangai manuSIA...

Hari ini cam bosan je xde ape nk wat so nk blogging la sekejap nk ilangkan bosan...
Harap je mggu ni stdy week tp aku bkn stdy sgt pn coz aku ske stdy last minit...
Bukan ape, otak aku ni jnis simpan memory sekejap je...cepat sgt lupa...so kena la stdy last minit..
Aku dh pernah try stdy awal2 but xleh la...
Aku slalu kena marah ble aku stdy last minit tp nk wat cm ne dh ni cara aku...
Setiap org berbeza cara belajar...
Aku akn kekal dgn cara aku, biarla ape org nk cakap...
Xde gne aku stdy awal2 kalau 1 ape pn x masuk...
Act aku nk cte pasal benda lain, tbe2 bkak cte pasal stdy lak...
Relax la dlu pasal stdy 2..haha
(padahal exam mggu depan je..haha )

K...skrg aku nk cte ape yg aku nmpak selama 19tahun aku hidup kat atas muka bumi ni...
Manusia terlampau berbeza antara 1 sama lain...
Dari segi rupa, perangai, dan byk lagi yg membezakan manusia...
Ade yg baik, ade yg buruk...
Hm...aku ni tergolong dlm kumpulan yg mane aku pn xtau...
Aku xleh nk menilai diri aku sendri...

First people....

Ade segelintir manusia yg ske sgt membangga dri...
Seolah2 die seorg je yg terbaik kat dunia...
Mostly bnde ni jadi ble diorg dpt result yg bgus dlm stdy...

Contoh situasi...

' aku kan dekan so aku mmg pandai bab2 stdy ni '

' alamak, benda senang cm ni pn ko xtau ke, meh cni budak dekan ajar ko..'

Aku dah byk kali dgr perkataan kt atas ni...
Bgga gle dgn pencapaian die...
So whatever..
Org lain dekan gak tp x bising pn...

Second people....

Org2 yg ske sgt menyampuk ble org lain tgh bercakap...Aku tye org lain die sbuk2 nk jwb...
Org cm ni tolong la hormat org lain..
Aku x tye kau ok...harap maklum...

Contoh situasi...

' Am...arini ade cte ape kt tv3?'

then suddenly bkn am yg jawap tp bdak 2...

' cte doraemon' kate budak tersebut...

sian Am x dpt jawab soalan 2 sendri...

Perangai org cm ni aku sgtlah x ske..
Terasa nk je ckp kt die
'ko jgn sbuk bleh x???'

Third people...

Org yg bajet die sgt hot n cun...
Org mcm ni biasenye jd cm 2 ble ade segelintir manusia yg berlainan jantina bgtau yg die hot n cun...
Die pn mula la perah santan ari2...
Sedih gle...
Ble dh jd cm 2 mule la menggedik sana sini...
Jantan bertukar2 ari2...
Kalau betol2 cntik xpe ni klu setakat bdan cm tong dram, perut buncit...wt pe la nk rase dri 2 hot...
ke org2 cm 2 saje xnk admit diri dorg cm 2...
kalau lelaki ckp pmpuan 2 hot n cun makne ade mksud yg tersirat...
Tambah2 yg ske sgt tgk pompuan seksi...
Harap golongan cm ni sedar dri...
Jgn tergoda dek hasutan n kata2 manis lelaki ni...

Fourth people..

Org yg slalu sgt rendah dri...
Org cakap skit je mula la die kuarkan ayat2 touching die termasuk la aku...haha
(aku mmg ske merendah dri...)
Org2 cm ni biasanye sgt humble n kdg2 ade gak yg men2...

Contoh situasi...

Ain berkata...' asal kau ni, 2 pn xtau ke..'

Aku berkata..' aku x sepandai kau..aku x dapat dekan cm kau...'
Humble gle kan..haha

2la antra contoh2 ayat yg biasa digunakan dalam kelas DT3B..haha

org2 yg bersikap cm ni jgak kdg2 leh menyakitkan ati org lain...tnpa kte sedar...

Aku xtau aku tergolong dalam kumpulan yg mane...
tapi aku slalu wt ayat2 tok fourth people...
Xtau la knape..
maybe sbb aku sedar dri aku tahap mane...
Then ble ade org yg lebih baik dr aku, aku akan merendah dri...
Dalam mase yg sama aku belajar tok berubah..

Korang pk2 la sendri korg yg mane satu..haha
Sampai cni jela...pening kepale dah menaip..haha

No comments: