new

Wednesday, October 27, 2010

Aku yang sangat kusut...

First skali...
Aku nak cakap yang aku xla pandai nk berkata2...
Blog aku ni more pada luahan hati aku...
Ape yg aku simpan dalam ati tp aku xtau cm ne nk luahkan..
Arini aku menulis lagi...
Tntg ape yg aku rase skrg...

Susahnye kita nk puaskan hati org...
Sgt2 susah bg aku..
Tp xtaula org lain..
Coz aku tau aku x sempurna dan inilah salah satu kelemahan aku...
Aku tau aku kdg2 wat org bengang...
Aku tau sekarang betapa rmainye org membenci aku...
Tp pada aku...
Biarlah ape org nk cakap...
Asalkan aku tau ape yg aku wt...
Kalau aku salah ak terime teguran...
Mungkin cara aku menerima teguran tu agak lambat
dan juga lain macam skit dari org lain tapi aku x pulak
menolak bulat2 ape yg org lain cakap...

Org2 yg rapat ngan aku tau cm ne dri aku yang sebenar..
Org lain yg x rapat ngan aku hye pandai wat cerita je tntg aku...
Yes...
Aku mengaku yg kdg2 aku menipu..
Tapi ape yg aku tipu hanya tok kebaikan...
Bukan sebab tok wat jahat atau benda lain..
Sapelah yg x pernah menipu...

Jahat ke aku???
Mungkin...
Tahla...
Kadang2 aku sendri xtau aku dalam kategori yg mane...
Macam mane org menilai aku...
Dari segi ape diorg pandang aku n mengklasifikasikan aku...
Kadang2 org yg rapat ngan aku pn x puas ati ngan aku...
Ade je salah kau...
Tapi aku trime ble aku pk yg aku ni jauh beza dari mereka...
N aku slalu anggap dri aku jahat...
Aku xde hak nk marah diorg ble diorg cakap pasal aku...

Pernah jugak aku rase aku x salah...
Aku cube tegakkan ape yg aku rase betul...
Tapi org xleh trime...
So aku wat conclusion...
Ble org dh tau dark side kau...
Sampai ble2 pn org xkan trime ape yg ko cakap...
Walaupn kau jadi baik..
Tetap je org xkn percaya kau n sentiase tringat ape yg kau pernah wat...
Aku mgkin tergolong dalam golongan itu..
Aku x mampu tok mengkritik...
Hanye org lain yg layak tok mengkritik aku...

Sekarang...
Org cakap aku terlampau merendah dri...
Bukan aku saje suke2...
Bukan nk minta simpati org...
Tapi sebab aku sedar aku sape...
Lebih baik org cakap aku ni cm 2 daripada
org anggap aku ni meninggi dri or x sedar dri...
Knape aku sentiasa kata aku salah???
Aku cakap cm 2 sebab aku rase ape yg diorg cakap 2 betol..
Aku ni seorg manusia yang sgt jahil...
So aku trime ape yg org cakap kalau ia membantu aku...

No comments: