new

Sunday, June 19, 2011

Never wish you dad..

HAPPY FATHERS DAY!!!

Selamat hari bapa buat semua bapa yang ada di Malaysia..
Including my dad...
Actually, aku tak pernah sambut fathers day..
And aku tak pernah wish pada abah aku..
Never once...
Kenapa aku tak pernah wish???
Mesti orang akan ingat aku ni seorang anak yang
tak mengenang budi and anak derhaka camtu kan...
But tahla...
Aku and adik beradik yang lain pun cam tu jugak..
Tak pernah wish or celebrate fathers day...
Mothers day memang selalu celebrate and wish...

Hakikat sebenarnya,
Abah aku seorang yang sangat panas baran
memang selalu kitorang adik beradik kena pukul
and kena marah..
Sejak dari tu kami memang tak rapat ngan abah...
Kalau nak bergurau senda lagi la tak pernah...
Tapi tu semua dulu...
Sekarang abah dah tak macam tu lagi dah...
Abah dah tak panas baran..
Tapi kami 1 family still tak rapat ngan abah...

walaupun aku tak rapat dengan abah..
Tapi aku tetap hormat and respect dia..
Walaupun pada aku dia buat salah pada mak
tapi dia tetap seorang ayah yang bertanggungjawab...
Aku mungkin kurang kasih sayang dari abah
tapi aku penuh kasih sayang dari mak..
aku respect abah sebab dia tak pernah lupa tanggungjawab dia..
Aku 1 family tak pernah tak makan,
tak pernah tak sekolah, abah sediakan segala keperluan
walaupun kemesraan tu kurang..

Dia adil terhadap semua anak-anak dia..
Dia mungkin marah tapi kemarahan dia tak lama..
Macam dia pernah marah kat aku dulu..
Sebab aku percaya yang dia marah sebab dia sayang
and dia nak anak-anak dia jadi manusia yang berguna...
Aku sendiri taktau macam mane nak rapat ngan abah..
Rasa sangat kekok kalau berbicara dengan abah..
Sebab ketakutan dulu masih ada dalam diri aku...
Masa kecik-kecik dulu memang aku takutkan abah sampai
aku lari bila nampak abah sampaila mak aku pujuk
aku tok rasa tak takut ngan abah..
Perasaan tu terbawa-bawa sampai sekarang...
Walaupun dah kurang sikit..

Aku tak berani nak menyuarakan apa yang aku
tulis kat dalam blog ni kat abah..
Entahla...mungkin keadaan ni akan kekal selamanya..
Tapi aku sentiasa berdoa dan berharap aku 1 family
dapat bermesra dengan abah..
Sekali pun takpe..Aku tak minta banyak...

And aku sedar jugak yang kalau bukan sebab
ketegasan abah dulu, aku takkan jadi seperti aku sekarang..
Kalau bukan sebab abah marah aku dulu aku
takkan dapat ubah diri aku macam sekarang..

my mom and dad...


Just nak share 1 video about father..

No comments: