new

Wednesday, December 14, 2011

Finally comes the light

Yes...
Finally, setelah satu malam bergelap dan berpanas,
Harini lampu dan kipas bilik sewa aku ni berfungsi...
Semalam lepas balik kerja and mandi,
suddenly kipas and lampu tak berfungsi...
selalunya aku naikkan balik suis kat main suis tu dia ok..
Tapi semalam dia tak ok...
Nak bagitau kat management takleh sebab semalam
office dah tutup, so ambil keputusan tok bagitahu
pagi hari ni, tapi mase sebelum pergi keje tadi
office tu tak bukak lagi...
Terpakse la tunggu lepas balik keje..
Tapi aku risau yang office tutup sharp kul 5..
Memang kalau tutup kul 5 tak dapat la nak report..

Tapi alhamdulillah la ofis tak tutup lagi..
Sempat bagitau kat orang yang jaga building ni..
Aku ingat esok baru dia nak panggil electrician
datang check, rupa-rupanya dia sendiri yang naik check..
Orang yang jaga building ni nama die Khadar,
datang dari Bangladesh.. Kira bangla la kan,
tapi die bangla yang hensem dan tak reti cakap melayu..
Kena speaking la ngan dia tadi...
Macam la teror sangat English aku..haha
Mula-mula dia check still takleh on jugak lampu and kipas,
pastu dia panggil kawan dia, still sama jugak takleh on..
Last-last datang electrician, baru ok..
Tu pun selepas dia tukar something dekat main suis..

Thanks to Khadar sebab bagi respond yang sangat cepat pada masalah
saya ni coz bilik aku je yang takleh on kipas and lampu,
bilik yang lain-lain ok je..
But thanks jugak pada pakcik electrician sebab sudi
datang petang-petang ni walaupun bukan office hour
dah sekarang ni..huhu..
Kalau pakcik takde bergelap la saya lagi malam ni..huhu
Pak cik tu bawak isteri dia sekali, mesti nak gi dating
tapi aku kacau lak..
Ish..ish.. bersalah lak rasenye...
But pape pun Alhamdulillah...
^_^

No comments: