new

Wednesday, December 21, 2011

Long Distance Relationship (LDR)

Long Distance Relationship..

That the first word yang aku fikir masa aku bangun tidur 
pagi tadi.. Aku sendiri tak tahu kenapa aku boleh terfikir nak tulis
entry pasal LDR ni.. Mungkin sebab aku sedang alami
LDR ni.. Before this ramai kawan-kawan aku tanya kat aku yang
LDR ni mampu bertahan atau tak???
Jawapan aku ialah terpulang kepada setiap individu..
Kalau dia selesa dengan LDR so no problem la pada perhubungan
dia, kalau dia tak selesa memang perhubungan tu tak sampai kemana..

Yes, memang susah nak kekalkan perhubungan bila pasangan
masing-masing jauh dan takde depan mata..
Macam-macam persoalan boleh timbul dan pelbagai keraguan
jugak datang.. 
Here is a tips from me to handle LDR based on my experience..

Percaya pada pasangan 
Percayalah pada partner kita  yang dia akan setia dan masih
menyayangi kita walaupun kita berada jauh dari dia.
For me, trust your partner is the most important thing in relationship.

Sentiasa berhubung
Walaupun dah jauh, jangan jadikan alasan untuk tak berhubung..
Ade orang akan kata nak jimat kredit hanphone la, takde duit nak topup, 
busy dan sebagainya, but for me, just a single wish every morning pun 
dan cukup dah bagi aku. Lagipun sekarang ni zaman IT, facebook ade, 
YM pun ade, takpun skype.. Semua medium tu boleh digunakan untuk berhubung.
Tak ada alasan lagi nak kata takde duit coz everything is now free..

Berjumpalah walaupun untuk seketika 
Usaha untuk berjumpa walaupun masing-masing jauh..
Biasenye student la yg mengalami LDR ni, so apa kata 
masa cuti panjang plan tok berjumpa..Sebab dengan berjumpa
akan dapat mengeratkan lagi perhubungan antara pasangan.

Sentiasa ingat tarikh-tarikh penting 
Penting untuk ingat tarikh macam hari lahir sebab kebiasaannya
orang mementingkan tarikh lahir. Mesti pasangan akan gembira kalau
buah hati dia ingat tarikh lahir dia.. For me, just a wish dah cukup 
tapi kalau dapat buat surprise lagi bagus.. Mesti pasangan kita 
akan lebih terharu.

Thats the tips yang aku boleh share.
For me LDR lagi banyak kebaikan berbanding dengan 
percintaan biasa yang hari-hari jumpa..
Here is the reason why i said it is good..

Tak mudah rasa bosan   
Bagi aku la kan, jumpa hari-hari pun boleh bosan..
Better jarang jumpa, sebab takde la bosan..
Selalu perhubungan yang terputus adalah akibat bosan,
mana taknye, hari-hari lunch sama-sama, dinner sama-sama
study sama-sama.. Mesti bosan dah..

Setiap pertemuan amat bernilai 
Bagi aku setiap pertemuan dalam perhubungan LDR ni akan 
jadi sangat special dan bernilai sebab jarang jumpa..
Rasa excited bila jumpa sebab rindu. Berbeza rasa dengan orang
yang selalu jumpa..

Prevent dari perkara tak elok.  
Disebabkan jarang jumpa, so memang aktiviti terbatas..
Perkara-perkara tak elok pun dapat dielakkan.
Faham-faham jela kan kalau dah terlebih mesra dengan pasangan 
masing-masing.. tambah lagi kalau sentiasa berdua je..  

Haha.. ok la.. Setakat ini jela aku share apa yang aku rasa pasal LDR ni..   
Actually dalam setiap perhubungan tu bergantung pada diri masing-masing.
Kalau betul-betul sayangkan pasangan kita tak kira la jauh
ataupun dekat, hubungan antara pasangan akan tetap baik..

 Credit to google for the picture..^_^

No comments: