new

Tuesday, December 27, 2011

Just a girl talk..

Somehow, i have been wondering, why guy always
keep chasing women but in the end, they will just leave it..
One of my friend ask me about man,
well, I do not know much about them but I have experience
to be in a relationship with man.
My experience make me more aware about man..

Entry ni bukan nak menghentam lelaki,
just nak tahu je, because I think sejak jadi praktikal student
ramai pulak la yang tanya pasal lelaki,
sikap lelaki la, macam mana nak percaya lelaki  la.. everything..
Mostly soalan tu muncul dari kawan-kawan perempuan aku..
Well, sorry la ye kengkawan coz aku tak pernah bagi
jawapan yang tepat dan bernas bagi persoalan korang tu
sebab aku sendiri pun tak tahu..hahaha
Kena tanya lelaki kot baru dapat jawapan...

But yeah, mostly semua mengadu pasal sikap lelaki..
Ramai yang cakap, sikap lelaki akan berubah bila
perhubungan tu dah lama..
Mula-mula bercinta hari-hari mesej, hari-hari call..
Lambat balas mesej je terus call, konon risau la tu..
But bila dah 4, 5 bulan bercinta langsung tak ingat nak call or mesej..
Nak dapat morning wish pagi-pagi pun dah susah dah time tu..
Benda-benda macam ni memang selalu berlaku pun,
tak pernah dinafikan..
Manusia kan, mesti ada perasaan bosan, mungkin sebab tu la kot..
Tapi tu cuma pendapat aku la kan..

Dan ada lagi yang tanya kat aku,
kenapa masa mual-mula bercinta rajin keluar date,
bila dah lama-lama makin jarang pulak..
Well macam apa yang aku bagitau tadi la,
manusia cepat bosan..
Memang la, masa awal-awal bercinta semuanya baik, lepas tu
faham-faham sudahla...
Aku sendiri pun tak tahu macam mana nak tahu lelaki yang
baik atau tak..
But mostly lelaki akan jadi macam tu..

Perempuan suka kalau diberi perhatian oleh orang yang dia sayang..
Suka bila ada orang ambil berat..
Aku pun macam tu..
Tapi aku jenis yang simple je, kalau lelaki tu betul sayang aku,
taula dia macam mana nak impress aku..
Kalau dah awal-awal je bagi perhatian siap mesej 24/7
tapi lama-lama 1 kali seminggu pun susah memang aku
faham sangat dah la dia nak main-main je..
I'm not chase for guys..
Kalau laki tu tak mesej aku or contact aku, so aku assume yang dia
tak perlukan aku..
Sebab kalau dia perlukan aku dia akan cari aku..

Mungkin akan ada orang kata yang aku tak perlukan laki tu,
tapi aku jenis yang tak suka nak kacau orang,
susah nak bagi mesej or call orang sebab aku takut menganggu..
Kalau bagi mesej aku balas je, kalau call pun aku boleh je jawab..
Tapi untuk aku call and mesej dulu memang payahla,
melainkan untuk penjelasan..

Tapi bagi lelaki yang mesej aku tapi aku tak balas
and call but aku tak jawab maksudnya aku tak perlukan kau
dalam hidup aku..
Bila aku jumpa lelaki yang mula-mula kenal rajin gila mesej
but then memang jarang nak mesej, sorry to say la..
I will just say goodbye..

Ok, just nak share a little bit about punca perempuan merajuk
dengan lelaki which is their husband or boyfriend..

  • Keinginan tidak diambil perhatian oleh pasangan lelaki/suami dan mereka tidak ambil kisah akan perasaan keinginan wanita itu.
  • Tidak sensitif terhadap perasaan wanita yang prihatin dalam sesuatu perkara dan pasangan hanya memandang remeh segala pandangan wanita.
  • Tidak peka pada hari-hari istimewa pasangan dan kena diberitahu pada pasangan mengenai hal itu.
  • Memuji wanita lain di depan isteri/teman wanita.
  • Menyindir mengenai imej dan personaliti isteri/teman wanita dan membandingkan dengan wanita lain.
  • Tidak menjamah atau makan makanan yang disediakan kerana dirasakan tidak sedap atau tidak kena selera.
  • Tidak memuji pasangan pada ketika pasangan perlu pujian itu.
  • Suami/teman lelaki lebih suka bercakap dan bergurau dengan teman sekerja wanita atau lelaki berbanding isteri/teman wanita.
  • Kedekut dan tidak suka mengeluarkan belanja untuk keperluan isteri/teman wanita.
  • Suka memerintah.

No comments: