new

Thursday, February 17, 2011

My midsem holidays...

Rasanya belum terlambat aku nk cerita pasal cuti
midsem aku yg dah lepas tu...bukan ape...
Aku x pernah cerita pasal family aku kat blog ni...
Asyik ngan kawan2 dan luahan perasaan je kn...
Anyway arini nk cte pasal my gather with my mom,
mysis n mybro...


As u guys know yg 2mggu lepas baru je rakyat
yg berbangsa cina menyambut Gongxi Fa cai...
So UiTM x terkecuali tok mendapat cuti...
Dapatla cuti seminggu skali dgn cuti midsem
yg aku rase cm tersgt la awal n x terasa 
excited pn nk balik sebelum 2 coz ade masalah
yg terjadi sebelum 2 which is aku kena balik
lambat kot...semua org dh start angkut bag 
balik umah msing2 start dari 27hb feb,
tapi aku balik 29hb feb...angin je aku...
Tapi xpela...xla rase lambat sgt coz aku ade 
teman time tu...
Ain n pojan dah balik awal2 pd 28hb feb...
so aku tggal sorg2 je kat umah sewa smpai keesokan
harinya n tggu sampai ptg coz bas aku kul 6.30ptg...
Luckly aku dapat gak tiket nk balik drpd x balik
langsung...


Sepanjang perjalanan alhamdulillah ok je...
Aku selamat sampai kat teluk intan...
Sampai je sane dalam kul 10.30mlm...
Tgk2 my mom, mybro n mysis dh ade kat station 
bas tok amik aku...gle awal kn...tapi lg bagus...
xdela aku tertggu2 lame kat station bas 2...
Takut kot mlm2 kat station bas yg sgt sunyi itu...
Nasib baik la my mom sgt memahami aku 
n tanpa dipinta diorg dh ade awal kat station bas...


Ok...sampai2 je umah aku tau aku nk mkn...
Lapar kot x mkn pape sepanjang perjalanan...
Again...mymom sgt memahami aku n dh sediakan
mknan tok anak die ni...wah...mknan yg mak
aku masak semuanya my fav ok....
Lepas rindu nk mkn mskn mymom...heaven sgguh...


Mase tahun baru cina...
Mymom ajak aku, adik aku n abg aku g jalan2 
masa tahun baru cina 2...bkn nk g mane2 pn...
pusing2 teluk intan je..huhu...
Yela...aku ni dh lama x berjalan2 kat teluk intan 2...
Sibuk stdy kat penang..haha...(sibuk ke aku..haha)
1st destination kitorg adalah g menara condong...
Time 2 ade karnival kat dataran menara condong...
Ade jual macam2..so nk g usha2 la...
Tapi karnival yg ade skrg cm dh x best sgt 
coz dah x variety...dulu best gle nk shopping 
coz byk booth n byk pilihan...
Ingat lagi few years back aku n kwn2 aku 
habiskan mase berjam2 pusing2 kat area dataran
menara condong 2 je..walaupn dataran 2 actually 
kecik je..tapi disebabkn byk gle booth so 
kitorg g setiap booth...
tapi sekrg dh xde cm 2...skit je yg ade...


mymom n mysis sempat beli tudung n shawl...
abg aku beli jeruk ape tah..addicted sgt ngan jeruk 2...
Tapi aku lupa la jeruk ape...huhu
Yg aku plak...juz usha2 je...x beli pape pn 
even mk aku dh offer nk belikan pape...
Tapi xde yg berkenan la..huhu


Lepas jalan2 kat ctu aku ajak adik aku g satu butik
ni cari baju...kononla nk beli baju tok gathering nnti
tapi pusing satu butik xde pn yg berkenan...
Adoi...susahnya nk cari baju...last2 
aku decide nk cari kat penang je...
Then adik aku ajak cari casing hp C3...
Untuk pengetahuan readers, aku n adik aku 
ade hp yg same...cuma kaler je lain...huhu
semua sebab jasa baik mymom belikan kitrg hp..wee...


Ble dh penat jalan2 n pusing2...
Mymom decide nk g mkn...tp xtau nk mkn kat mane..
Then suddenly mymom nk mkn kat tempat 
yg die slalu mkn mase kecik2 dulu...
kedai mkn ala2 cm ABC corner la tapi nme lain la....
Name kedai 2 lambai lambai...
Aku xtau knape nme die cm 2...coz aku dh lupa
ape yg mak aku cte..haha
that the 1st time aku n adik ak mkn kat ctu...
kedai die biase je...srve mknan ala2 nasi kandar je..
Tapi rmai gle org...
mknan die not bad la...sedap gak...huhu
kenyang la mkn...and ble tgh mkn 2 mymom 
mengimbaula kenangan die mase kecik2 dulu
mase die dtg ngan atuk aku...
bukan slalu nk dgr mymom bercerita..huhu
after mkn kami pn pulang...
and yg bestnye mybro yg bayar..wahaha
seronok plak coz x dapat slalu peluang cm ni...
haha...


well...cte aku simple je...
xde yg extravaganza pn pada aktiviti kitrg...
juz typical aktiviti yg biase org lain lakukan...
but the most important things is I spend my time 
with them which is so precious moment for me...
ble dh balik penang lambat lg nk balik perak balik
so enjoy stiap mase yg kitrg ade bersama...







No comments: