new

Monday, March 7, 2011

I already face it...

Arini aku xtau kenape aku nak touching2 sikit..
Mungkin sebab ade satu blog ni wat aku terfikir somethings...
Aku xtau nak kate aku sedih or hepi or xde perasaan..
Entahla..yang pasti, blog 2 mampu buat aku nak tgk blog
die tanpa jemu and mampu wat aku menulis entry ni...


Sometimes, aku selalu fikir ape salah aku sampai ade 
orang mempermainkan aku...
Ade org tipu aku...n ade yang buat2 baik semata2
untuk kepentingan diorg sendri...sungguh x wajar..
Tapi aku tahu...2 semua dugaan yg aku harus terima..
Aku tak boleh terus melatah dengan semua tu..
Walaupn kadang2 aku rase sedih semua 2 berlaku
tapi semua 2 buat aku kuat tok menjalani mase2 akn
datang dan lebih berhati2 terhadap niat org pada kita...


Ada orang nampak sgt baik and sgt innocent..
Orang akan percaya yg die is just like an angel...
Tapi disebalik 2 kita xtau...xtau yg sebalik muka innocent
die 2 ade perangai yg x elok...
Aku bukan nak kutuk atau ape aku juz nak beritahu 
antara orang2 yg aku pernah jumpe...
Aku sendiri x perfect and ade juga sikap buruk...
Aku banyak sgt jmpe org2 cm ni....depan orang lain
belakang orang lain...kdg2 depan kawan2 lain..
belakang kwan2 dok kutuk2...


sorry again if ade org xske bace entry aku ni...
Aku sekadar nak meluahkan ape yg aku rase sebab aku 
terbawa-bawa dalam mimpi dah...
X sanggup nak simpan lagi...Even aku ceritakan dalam
blog ni yang aku xtau ade org bace atau x tapi ni antara 
cara aku tok rase lebih lega bila aku coretkan masalah aku 
tu kat sini..umpama aku buang segalanye kat sini...
This is why i like blogging...


Mengenali seorg manusia ni wat aku rase hepi coz aku dapat 
tambah kawan...so aku act like aku kawan die yg insyallah 
aku cuba bantu die bila die ade masalah...sebab kdg2 aku 
kesian bila aku dgr cerita die..tntg masalah die ngan family
which is die penah gado ngan ayah die smpai x bertegur...
N almost a year baru diorg baik balik...
N masalah kesihatan yg die alami..yg aku sendri nmpak
macammane die terpakse tggung kesakitan yg die 
alami juz because ayah die xnk support die tok 
operate...and aku jadi kesian...


I try to help sometime dgn bagi semangat kat die and 
try to lead that person to be a good person..
Biar ayah die nampak perubahan yg die buat supaya ayah die 
dapat percayai die lagi and diorg x gaduh lagi...
Aku xnak and xske tgk ble seorg anak and seorg ayah bergadoh..
Betapa berdosa kita sebagai seorg anak..walaupn kdg2 ayah 
kita buat salah tapi x semestinye kita kena marah die...
Ade cara yg lebih baik dari marah2...


Aku tahu that person sgt marah pada ayah die dulu ble 
ayah die nak sesuatu yg die x dapat nak terima kenyataan tu...
Tapi die salah jugak coz terlampau emosi...
Aku dah jadi pendengar setia tok die...n sentiasa cube 
ade tok dengar masalah die walaupn aku bukan 
seorg pemberi nasihat yang baik tapi insyallah aku 
leh jadi seorg pendengar yang baik kalau org nk luahkan msalah yg diorg 
alami kat aku...


I still remember your word yg ko nak kita tetap berkawan...
and wanna be myBFF tapi kenape ble sem ni je kau dah berubah...
Aku sendri x paham kenape and smpai sekarang aku masih menunggu
jawapan dari kau...tapi mungkin penantian aku nak tahu 
jawapan dari kau aku akan hentikan setakat ini je...
Aku dah x larat nak tggu...and dah x larat nak fikir 
pasal kau and risaukan kau lagi...Sebab aku juz fikir yang 
kau xske berkawan ngan aku and kau x ske ngan perangai aku ni...
Yela...aku tahu aku x perfect and kau pernah merajuk dulu 
ngan sikap aku kan...
That time aku sndri ade masalah and aku sendri x pernah crita kat
kau sebab aku xnk aku nmpak lemah dimata kau...
sebab klu aku cerita masalah aku kat kau, kau akn rase simpati kat aku..
And aku xnak semua tu berlaku so aku simpan sendri masalah 2..
And aku tetap dgr masalah kau...
Sorry if aku x dapat jadi kwan yg baik pada kau...
And i also know that sekarang u have some1 yg ganti tempat aku kan...


Tapi kadang2 aku terfikir adakah sebab duit yang aku pinjamkan
kat kau tu wat ko larikan diri dari aku???
Tahla...actually aku x pernah berkira ngan kau...
Aku x kisah ble kau nk bayar...pada aku kalau kau ade duit 
kau bayarla..klu xde xpela...aku x berkira ble ngan kawan2...
Tapi bila kau wat mcm ni baru aku nmpak sikap sebenar kau 
macam mane...klu kau x wat macam ni mugkin aku akan 
kena tipu lebih teruk lagi...
Even kalau aku yang salah dimata kau tolongla tye aku kenape..
Jgn wat keputusan sendri...Setiap ape yang aku buat ade tujuan 
bukan saja2 nak wat...


Aku tahu yang kau x mungkin bace blog aku sebab aku tahu 
yang kau dah x ingat dah sape aku...
Bagi kau aku ni bukan kawan kau lagi...
Ape2 pn aku doakan kau wat yg terbaik dalam hidup kau 
and jgn wat kat org lain ape yang kau wat kat aku...

No comments: