new

Sunday, March 13, 2011

Saya di hujung minggu..

Huh..sekarang baru la rase segala kepenatan hilang setelah 
pusing-pusing pulau semalam under kelab mandarin punye trip..
Pergi taman botani, kek lok si temple, tokong ular and lastly Queensbay..
Tapi sekarang tengah takde mood nak bercerita lagi pasal semalam..
Sekarang nak mengarut je ape yang aku rase nak mengarut..haha

Harini memang rase penat sangat..Semalam takde la buat ape sangat 
pun aku rase...setakat berjungle tracking and mendaki bukit di kek lok si 
temple tu apela sangat kan..nak tercabut gak la skru-skru di kakiku..:P...
Yela tu balik balik je terus pengsan kan...tapi nasib baik ade yang menghiburkan..
Ok la sikit sekarang..haha..ngada-ngada tol aku ni kan...

Hari ini memang dok umah je tak keluar mane-mane sebab aku malas gile 
nak keluar...makan pun takde selera...Selera makan aku dah hilang balik...
Camne la aku nak gemuk sikit cm ni...asyik takde selera nak makan je...
Aiyoo...susah cm ni..tak tercapai impianku ni...huhu

Satu arini aku berblogwalking je sambil dengar lagu-lagu korea..
Aku takde la minat sangat dengan lagu-lagu korea tapi tetiba je 
rase nak layan lagu-lagu korea plak harini..pelikkan..
antara lagu yang aku layan lagu-lagu:

1. Shock-mblaq
2. Y-mblaq
3. Fire-2ne1
4. Mystery-beast
5. The leaders-GD n CL

Kat atas tu antara lagu yang aku akan dengar setiap kali aku bukak 
laptop...Taktau la kenape aku addicted gila nak dengar sedangkan 
lagu lagu tu semua dah lama...tapi tetap nak dengar jugak..hehe
Sekarang lagu-lagu melayu jarang dah dengar...
Tapi aku sekarang selalu dengar lagu Itulah sayang versi baru...
Ain and pojan pelik je aku dengar lagu tu...yela lagu lama kan...
Tapi best pe bila dah diubah sikit...aku suka lirik baru die...

Video: Itulah sayang versi baru..(leh klik kat cni)

Tadi mase aku sibuk cari lagu-lagu yang aku nak dengar kat youtube,
tiba-tiba la terjumpa lagu favourite mymom...
Then rindu kat mymom...nak balik la...rase lama tak jumpa mama...
Huhu...tengok la nanti camne...Rase memang nak balik...
Kalau balik minggu ni leh la bawa barang-barang tok pergi langkawi 
for the next week..hehe...tak sabar rasenye...




Alhamdulillah la setakat ini, aku ngan family bahagia je..
Mymom dah makin sihat...Tak macam dulu sakit sampai kena stay kat
hospital...sedih sangat sampai aku nangis sorang-sorang kat bilik...
Aku bersyukur sangat aku dilahirkan dalam keluarga aku sekarang ni..
Bersyukur walaupun aku tak kaya, tapi aku still leh dapat ape yang aku nak..
Mydad plak tak pernah tak bagi kitorang makan...I really love them..
Adik beradik semua selalu support aku walau macam mane keadaan pun keadaan aku...

My family is the most important person in my life...
Tanpa diorang aku mesti tak dapat sampai ke uitm ni...
And aku tak membesar sihat seperti sekarang...
Oh...rindu gila dah aku ni kat diorang...And aku lame gila tak pergi 
jenguk kubur arwah nenek aku..satu-satunye nenek yang aku 
sempat kenal and bermesra dalam hidup aku ni...

Dunia blog banyak buat aku sedar banyak benda...
Banyak yang aku perlu berubah...And sedikit sebanyak 
perubahan aku disedarkan dari blog-blog yang aku bace...
Ade orang cakap dunia blog ni tak bagus...banyak perkara tak elok..
Tapi bagi aku, terpulang pada diri sendiri nak pilih yang mane baik
dan yang mane tak baik...masing-masing ade akal fikiran yang Allah 
dah bagi so guna sebaiknye...cari kebaikan dan bukan keburukan..
Aku sangat menentang bila orang kata blog ni sangat tak bagus...
Sebab aku dah berada dalam dunia ni, dan aku dah belaja banyak benda
walaupun aku tak la blogger yang famous..tapi aku tak kejar semua tu..

Aku nak cari ilmu, nak cari satu hobi baru yang sihat dan tak menyusahkan...
Daripada aku membuang mase lepak or buat benda yang tak elok 
layan blog lagi bagus...banyak kebaikannye cuma orang tak nampak je..
Sebagai contohla aku bagi...haritu kan Jepun dilanda tsunami,
tapi aku ni lambat sikit tahu sebab tak tengok tv, mase aku dok berblogwalking,
ade satu blog ni post entry pasal gempa bumi yang berlaku...
See, aku dapat info dari blog ni...Aku dapat tahu berita tu awal lagi sebelum 
kuar berita...semua gara-gara blog...so jangan nak cakap blog ni tak bagus..
Orang-orang yang kata blog sesuatu yang tak bagus sebab diorang 
tak cuba berada dalam dunia blog..kalau korang try baru korang tahu 
ape baik dan buruknye blog ni...

thanks to google images..




No comments: