new

Thursday, January 6, 2011

Berbicara mengenai romantik???

Aku ni romantikkah????
Rase cam tak je...
Jiwang tu mungkin..huhu..
Ade orang tanya aku ape perkara paling
romantik pernah aku wat tok BF aku???
Aku jawab xde..huhu
Bukan nak berahsia or malu nk bgtau...
Tapi mmg hakikatnye xde...
Aku xtau la ape yg aku buat tok BF aku tu
romantik ke x tp bg aku, x romantik pn...
Xtau la bg die...huhu

Actually, aku sendri xtau nk takrifkan 
romantik 2 cm ne...
Coz bg org, romantik itu berbeza dr pandangan aku...
Sometimes kte perlu romantik,
n sometimes x perlu...
Tok jadi romantik, kte kne tau pasangan kte tu
macam mane orgnye...
ape yg die ske dan ape yg die x ske...
Xleh nk redah je..huhu
Kang gado besar lak...

Bagi lelaki2 di luar sana...
Ade sedikit tips untuk anda tentang perempuan..huhu

1. Sensitif 
    Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan
    mendapatkan perhatian.


2. Cerewet
    Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengiku
    kata-katanya sekali sekala.


3. Halus 
    Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak.
    Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab
    kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan
    jadi pengajaran. Bukan DENDAM.


4. Ikhlas 
    Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui...


5. Korban 
    WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi
    termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.


6. Perihatin 
    Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.


7. Manja :
    Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang
    WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya
    kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.


8. Ego 
    WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi
    EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.


9. Cinta 
    CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.


10. Seks 
     SEKS bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan
     dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu
     kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu.
     Fungsi LELAKI adalah membimbing WANITA dan bukan
     menghanyutkannya..

Itu je yg mampu aku bgtau pasal perempuan
atau name lainnye wanita..haha
Kadang2 teringin nk wat sesuatu yg romantik tok die
tapi masih difikirkan..huhu
Ape yang patut aku wat tok die???
Sesuatu yg die akan ingat sampai ble2...
Sesuatu yg akan menyentuh hati die..
Sesuatu yg akn wat die bertambah sygkn aku...
Huhu..tggi sungguh cte2 tp xtaula...
Akan aku pkkn..hehe...

Dah byk org dah aku tye pendapat...
Tapi masuh x jumpe...
Huh...rungsing ni...
Otak x jalan...
Mungkin sebab dah lame x dating..hihi...
Tapi bg aku sendri,
cukup seseorg itu meluahkan kata2
cinta die...itu dh cukup romantik bg aku...
X perlu lebih dari itu...
Coz aku hanya cari hati n budi pekerti...
Org yg leh bimbing aku..
Bukan untuk menjatuhkan aku...
Die perlu meyakinkan aku yg die menyayangi aku
n menerima aku seadanya...
Thats all..

Ape yg aku ade skrg aku dh sgt bersyukur..
Thanks pada org2 yg selama ini yg mengambil berat..
N aku sedar kte perlu sentiasa bersyukur...
N juga hargai ape yg ade depan mata..



No comments: