new

Friday, January 28, 2011

Maafkan saya...

Tadi, aku xtau nak wat pe
so aku layan la cita Hani 
kat tonton.com..
Yela...aku sorg2 je kat umah..
Ain n pojan dah balik ke umah masing2..
Memang aku alone je skrg..

Aku try untuk menghabiskan episod2
yg aku x dapat tgk sblm ni..
Coz ade kelas mlm rabu 2...
Tgk cte tu wat aku menitiskan airmata..
Bagi org yg betol2 knal aku,
diorg tau yg aku bukan jenis yg 
menangis ble tgk cte papepn..
Walau sesedih mane pn cte 2..
Tapi cte Hani ni meninggalkan kesan yg sgt 
mendalam bg dri aku...

Cte tu wat aku sedar sesuatu..
Cte 2 jugak wat aku sedar yg aku 
cuma insan yg sgt kerdil..
Aku sedar yg byk slah yg aku dh buat..
Aku hamba Allah yg sgt hina..

Kawan2 aku ade yg terkejut dgn 
perubahan aku..
Tapi bg aku, aku x cukup berubah...
Semangat aku x cukup kuat..
Macam mana aku nk terus dekat ngan Allah..
Macam mana aku nak sedarkan 
diri aku yg aku ni harus 
berubah sepenuhnya..
Harus sedar hidup ini cuma sementara..

Sejak akhir2 ni jugak...
Aku selalu terfikir yg aku akan 
meninggalkan semua org yg aku sayang..
Hanya Tuhan yg tahu betapa takutnye aku..
Aku sgt2 belum bersedia...
Ble aku tgk cte Hani td,
buat aku sedar yg ajal dtg x kira mase..
X kira kita bersedia atau tidak..

Aku meletakkan dri aku ditempat 
Hani dalam cte 2..
Ya Allah...
Takutnya aku...
Aku baru membayangkan je 
aku jadi takut..
Macam mana kalau aku yg alami semua 2..
X sanggup rasenya...
Betapa besar dugaan Hani dalam cte 2..

Kadang2 aku terfikir andai mase 
boleh diundur...aku nk balik ke mase 
aku kecil...dan membesar semula..
Nak jadi seorg anak yg solehah,
nk jadi murid yg baik..
Kawan yg baik n hamba Allah yg 
sentiasa taat pd-Nya..

Mak..
Kakak minta maaf sebab pernah 
buat mak menangis..
Besarnya dosa kakak pd mak..
kakak jahatkan mak...
Tapi mak sgt baik pada kakak 
walaupn kakak pernah wat mak nangis..

Mak..
kakak nk minta maaf jugak x 
dapat bg keputusan cemerlang kakak
tok wat mak n abah bgga..
Kakak minta maaf jugak sebab 
kadang2 wat muka kat mak..
sedangkan kakak tau dosanya 
kakak wat cm 2...
Kakak minta maaf kadang2 mak call
kakak jawab endah x endah je..

Mak..
Kakak jugak nk minta maaf sebab
dh byk menyusahkan mak...
Minta maaf dh susahkan mak 
belikan hp tok kakak..
Sedangkan kakak mampu tolak 
tapi kakak x wat cm 2...
Banyak yg mak dh wat tok 
kakak..tapi kakak x pernah 
wat pape tok mak pn...
Mak kakak minta maaf atas segala2nya..

Kakak berusaha tok jadi anak 
yang baik..mak doakan kakak yea..
Kakak nak jadi hamba Allah yg solehah..
Kakak akan berusaha sekuat yg boleh..
Kakak janji mak...
Bantu kakak berubah yea mak..
InsyaAllah..

No comments: