new

Sunday, January 2, 2011

Aku yakin!!!!!!

Perubahan aku akan aku teruskan 
hingga akhir hayat aku
walaupun sikit demi skit...
Aku bukan nak kn perhatian..
Aku cuma nk berubah...
Xde sebab aku nk berpura2
atau sebaliknye...
Ini semua sebab ati aku yang nak...

Pedulila ape org nak cakap...
Aku x pernah kisah ape org nk cakap...
Sebab kebenaran hanya Tuhan yang tahu..
Ape yang org cakap pasal aku, 
aku hanya mampu terima...
Biarlah mereka dgn cerita mereka...
Dan aku teruskan dgn azam aku...
Aku pada maal hijrah yang lalu...
Bukan tahun baru masihi yg sepatutnya
disambut oleh org kristian tp org Islam
x pernah sedar tntg tu...
Sebaliknye cme ikut je...
Sedar x sedar, kristian berperang secara halus dgn
Islam...Dan ape yg dapat dilihat org Islam 
sendri terikut...

Cukupla aku hidup dalam keeadaan yang 
serba jahil sebelum ni...
Aku harap aku mampu berubah menjadi
lebih baik dari segala sudut...
Cukupla selama hampir 20 tahun aku hidup
ini, pelbagai perkara yang aku lakukan..
Dah xnk semua tu..
Biarla juga ape org nk cakap pasal ape
yg aku nk tulis kat cni...
Aku sekadar berkongsi cerita...
Bukan minta simpati...
Aku ade hak nak tulis ape pn...

20 tahun adalah satu tempoh yang sgt lama...
Cukupla bg aku...
Sekarang aku nak, aku dapat melebihi masa tu
tok melakukan perubahan...
Aku boleh berpura x rase pape..
tapi dalam ati, Tuhan je tahu
ape yang aku rase..

Dan aku sedar sekarang...
Ape yang kte wat mesti kena niat untuk Allah
barulah hidup kte tenang...
patutla aku x pernah tenang...
Yang penting ati n ikhlas...

Esok nak start kelas dah..
Ini jalan yg aku pilih,
so harap2 ini yang terbaik..
Diharap ade sesuatu yg menarik berlaku...



No comments: