new

Saturday, January 15, 2011

Menjawab pertanyaan seseorang..

Ade org tanya kat aku pasal
mencintai dan dicintai...
Sape yg tanye 2 biarlah rahsia...
Tapi dia lelaki...


Soalan die berkisar dgn kehidupan die...
Die ske dekat seorang pmpuan ni..
Dalam mase yg sme, ade seorg pmpuan 
lain ske kat laki 2...
Ok...
tok memudahkan cte, aku labelkan pmpuan
yg die ske 2 pmpuan A..
Pmpuan yg ske kat die 2 pmpuan B..


Cerita die begini yea...huhu
Satu arini tah cm ne, si A n laki 2
berkenalan...n makin lame makin rapat...
Tapi pmpuan A x bgtau laki 2 yg die skekn laki 2...
Satu ari, pmpuan A dapat tau yg laki 2 
skekan pmpuan B..
N pmpuan A tye something pada lelaki 2..
N laki 2 dapat detect yg pmpuan A 2 skekn
die...Laki 2 minta maaf kat pmpuan A...
Coz die x dapat menyukai pmpuan A 2...


Pmpuan 2 ofcoz sedih sgt..
Since dari 2...pmpuan A 2 cuba melarikan dri dari 
laki 2...diorg dh x serapat dlu...
Laki 2 pn macam paham ngan sikap pmpuan
2 so dia biarkan je...


Pas 2, laki 2 try tok rapat ngan pmpuan B lak...
Makin lame makin rapat...
N sampai mase die meluahkan perasaan die pada pmpuan 2...
But, die dapat jawapan yg mengecewakan...
Pmpuan 2 xske kn die...
Pada mase yg same, pmpuan 2 mengenali lelaki
lain yg pada pandangan pmpuan B,
laki 2 jauh lebih baik...
walaupn laki 2 xtau pasal pmpuan 2 skekn laki lain,
so die still mengharap sampaila
satu hari 2, pmpuan 2
admit yg die dah kapel...
sedihla laki 2..yela, x dapat pmpuan yg die ske...


Since dari 2, laki 2 cm mnyesal coz x trime je 
pmpuan yg skekan die 2...
Myesal mngejar pmpuan yg xskekn die 2...
Walau die berusaha bersungguh2,
die tetap x dapat..


Dari kejadian itu, laki 2 tye aku...
Patutkah dari awal die trime pmpuan A..??
Aku pn x dapat nk memberikan jawapan..
Tapi aku cuma bgtau die..
Ade sebab knape org slalu bgtau yg
trime org yg sygkan kte dr mengejar 
org yg kita syg..
Kejadian ini adalah salah satu contohnye...
Bukan senang org yg sme2 mencintai kita...
Klu ade org 2 mmg sgt2 bertuah...


Hati pmpuan ni sgt halus n lembut..
Biasenye...pmpuan akan setia pada yg 1...
Contoh la kan...
Pmpuan 2 bercinta dgn pkwe pertama die...
1st love la kiranye...
N then ble die break up, pmpuan 2 mesti tetap
sygkan laki 2...
Mmg susah klu ade laki yg nk menggantikan 
tmpat 1st love die, tp x mustahil..


Hati pmpuan 2 lembut...
Kalau ade lelaki yg memberi perhatian
n menghargai pmpuan 2 sebaiknye...
Pasti hati pmpuan 2 boleh berubah...
Pmpuan ske ble dihargai setiap mase...
n x mustahil jugak pmpuan 2
akn menyayangi laki 2 lebih dr
1st love die...


Berbalik kpda soalan laki 2...
Hm...aku xde jawapan yg tepat 
untuk soalan kau 2...
Yg aku boleh bgtau...
Pk yg sebaiknye...
Pmpuan B 2 dh bahagia dgn pkwe die...
Jgn la merosakkn kebahagian die...
Sbb setiap perkara buruk yg 
kita wat pasti akn dapat balasannye...


Kalau kau tye tntg kehidupan aku..
aku akn jawab...
Yes...aku menghargai n mencinta 
org yg benar2 mencintai aku...
Walaupn pd mulanye aku x mencintai die...
tapi kasih syg die...
Cinta die..
N cara die menjaga ati n perasaan aku,
wat aku dapat mencintai die sepenuh ati
aku...sebab cinta itu perlu dipupuk..
bg aku cinta mcm 2 la yg akn kekal...
sbb kita blaja menerima dri msing2...



No comments: